Wednesday, September 1, 2010

perihal hati .

tao kah anda , hati itu ibarat sebuah diari yang penuh dengan cereka ?
cerpen dan novel yang berjelajela .
telenovela , telemovie dan cerekarama .
malah , adakalanya menjadi drama yang penuh dengan konflik .
tapercaya ? HAHA .

hati menyimpan berjuta rasa dan rahsia .
berjuta perkara yang disembunyikan dan akhirnya terzahir .
kegembiraan , kesedihan dan bermacammacam rasa yang sukar ditafsir oleh manusia .
itulah hati .
hati yang menimbulkan perasaan .
hati yang melahirkan keikhlasan dan hati jugaa membawa kebinasaan .

ada manusia yang baik sifatnya .
jelas , LUARnya .
tetapi DALAMAN ?
hati memainkan peranan .
di dalam hati ada .. ?
hanya dia yang mengetahui .

haisshh , aku merepek lagi !
sya , sya .. =.=
aku tatao kenape aku jadi sangat sentimental nyh .
semua kerana hati aku yang satu nyh .
hati aku suda tamampu bercerita .
hati aku semakin kaku .
mungkinkah kerana aku makin bahagia ?
dan mungkinkah hati ini tidak mahu lagi berbicara tentang kedukaan ?
atau hati ini suda terbiasa dengan luka sehingga tidak perlu lagi berkatakata ?
cerita untuk dikongsi bukan sekadar cerita , tetapi cerita itu dari HATI .
hati yang penuh dengan kisah yang bahagia dan melukakan . :)

setiap manusia ada cerita yang dibawa .
tidak perlu meluat dan menyampah tentang cerita mereka .
kerana mereka cuma bersuara .
dan kerana suara itu , mereka menjadi diri MEREKA . :))

. tamat .



note : love and pain make us human .

0 comments:

SKODENG KAKI .

 
template by suckmylolly.com