Friday, July 30, 2010

kata putus .

hati telah bertambah tenang .
saya cuma harapkan katakatanya .
dia putuskan ... kami perlu mencuba buat kali terakhir .
lama berbincang bersamanya .
kini dia membisu lagi .
biarlah .
tinggallah aku si penanggung sepi .

ternyata dia mudah melupakan dan terlupa .
JARAK .
alasan ? dia sahaja yang tahu .
aku cuma mampu meneka .
hati berkata , ini bukan andaian .
tetapi ia sedang menghampiri kenyataan (!)
aku terdiam sendiri .
mencari punca dan kekhilafan diri .

.........
jeda .
ya , dia juga sama .
tiada lagi kemesraan yang terjalin .
kerinduan buat aku .
ketawanya , rajuknya , senyumannya bukan milikku lagi .

ANIS SYAFIQAH ROFIE .
dialah perempuan yang aku labelkan murahan .
tiada kata yang lebih tepat iaitu BITCH .
terlalu kasar ? mungkin . tetapi tidak padaku .
she deserve that .
mengapa ? ada rahsia yang ingin aku simpan .
RAHSIA .
syhhhh~
aku takan berbicara tentangnya .
inilah punca mengapa dan kenapa ada perubahan yang bermain di hatinya .

satu demi satu gambarnya aku padam .
kesemua gambargambarku telah dia padam .
permintaannya walaupun kami masih bersama .
rantai tanda di hp pun kami sudah samasama membukanya.
inilah persediaan .
kami tidak bercadang atau brjanji tetapi mungkin hati masingmasing sudah tidak bersatu lagi .
aku ingin menafikan . tapi itulah kenyataannya .

aku sudah bersedia .
aku tidak mahu terluka .
cukuplah .
aku setia . itu janjiku padanya .

inilah kisah kami .
kisah yang aku sangka boleh bertahan selamanya .
fairytale yang aku sendiri reka tetapi penamatnya aku terlupa selesaikan.

dia kata aku tidak matang .
dia kata aku terlalu kebudakbudakkan .
siapakah sebenarnya yang tidak professional ?
aku atau dia ?
biarlah kesalahan itu ke atas aku .
dan ketenangan buat dia .
aku redha .
tiada lagi air mata buat kau , irfan .
aku akan cuba jadi kuat seperti yang kau minta .
aku akan jadi matang .
aku akan teruskan hidup dan bina hidup baru seperti kau .

katanya dia terluka .
saat aku meminta kebenaran darinya untuk mencari seseorang yang baru .
dia terdiam .
sedih barangkali .
tetapi hatinya tidak seperti aku .
mungkin inilah kisah yang terindah dan derita buat aku dan dia .

terima kasih sayang buat kepedihan ini .
terima kasih sayang buat kekecewaan ini .
juga terima kasih buat kasih sayang yang sedahulunya .
semoga maseh ada sinar buat kita dalam perhubungan yang terakhir ini .

doaku yang terbaik buat kami .
setiap lagu yang aku nyanyikan , mesti tertuju kepadanya .
mungkin ada hikmah dalam perpisahan kita sayang .
samasama mahukan kejayaan .
apa bezanya SEKOLAH dan UNIVERSITI ?
TIADA !
kau bersama perempuan itu .
dan aku .........
itulah beza antara kita .
aku mampu bertahan tetapi kau tidak .

kau hargai hubungan kita .
aku tahu itu .
kau buntu .
kau keliru .
tapi kau bagaikan tidak peduli tentang KITA lagi .
fikirkan aku apatah lagi .
kau mempersoalkan jika kita maseh terus bersama kau semakin menyakiti aku .
tidak sedarkah dalam sedar kau yang tanpa mimpi tu kau sedang membunuh aku ?
fikirkanlah sayang .

tidak mengapalah .
mungkin aku yang bersalah .
seandainya kau membaca coretan ini ,
anggaplah ini sebahagian diri AI'SYAH yang tidak pernah kau kenal .
sebahagian yang memberontak dan penuh kekejaman .

aku sayang kau .
ya , aku sayang kau sangatsangat .
you cant never be replaced .
a hurt on you is a pain for me .
im losing you .
i'll never regret .

wasilah kita : S . E . N . I .
mungkin akan berakhir tak lama lagi .
penamat yang bukan ciptaan aku .

tiada kata lagi . titik .

0 comments:

SKODENG KAKI .

 
template by suckmylolly.com